Monday, September 03, 2007

Herrie in IJsland






Voordat ik mijn ouders ophaalde vanaf het Erik Leifursson vliegveld in Keflavík, kwam Herrie naar IJsland. Super om eens Nederlands te spreken, helemaal als dat tegen Herrie kan.

Bijna meteen gingen we onderwg naar Hnappavellir en ondertussen zagen we een stuk van IJsland. Helaas zat het weer niet heel erg mee en zagen we niet de hele tijd al die mooie gletsjers en gigantische landschappen.

Gelukkig konden we wel klimmen. Zoals hier in Alsodd, waarin Herrie in zijn on sight poging een greep brak en viel! Beetje kut.

Later brak ik nog een greep uit. Ik klom 'm niet in 'm tweede poging, maar ik ga zeker terug om 'm nog eens te proberen! ...Of eigenlijk meer dan proberen, ik bedoel 'doen'.

In Reykjavík zijn we nog uit geweest. Kei hard geprobeerd om Herrie aan een leuke Ijslandse chicka te helpen. Maar helaas, grandioos gefaald: ze was te dronken om nog te kunnen staan, de trut. De eerste avond uit was sowiezo een groot falen. De IJslanders drinken veel, heel veel, zo veel dat je er van schrikt. Na 3uur 's nachts is de hele stad dronken en is er niks meer dat normaal kan lopen praten of dansen. Behalve wij dus, en dat voelt best gek als iedereen zo extreem dronken is. Vechtpartijtjes en opstootjes, zelfs met goede vrienden. Hjalti bijvoorbeeld was te dronken om normaal bij zijn favoriete club naar binnen te kunnen.

Wel leuke mensen verder hoor, maar niet echt iets voor mij.

Op 7 september probeer ik het nog een keer. Valdi en ik hebben kaartjes voor Chris Lake, ik heb er echt zin in. Ik wil wel dansen enzo!

No comments: